نکته کاربردی برای تربیت صحیح کودکان
نوشته شده توسط : shakiba

اجازه دهید فرزندتان شکست را تجربه کند

هر بار که فرزندتان به سمت شکست می رود، او را نجات ندهید. اجازه دهید فرزندتان شکست بخورد. مخصوصاً وقتی جوان هستند. به آنها اجازه دهید زودتر در مورد احساس شکست و چگونگی بهبودی از شکست یاد بگیرند. در کنار آنها باشید تا آنها را در این تجربه راهنمایی کنید، اما آنها را از شکست خود نجات ندهید.انتخاب گوشی هوشمند مناسب

به عنوان مثال، فرزند شما در حال کار بر روی یک پروژه مدرسه است که شامل ساختن یک برج است و می توانید ببینید که نتیجه نهایی از بین می رود زیرا آنها پایه را به اندازه کافی قوی نکرده اند. شما به فرزندتان می گویید که آنها باید پایه را قوی تر کنند. آنها نمی خواهند این کار را به روش شما انجام دهند. آنها اصرار دارند که این کار را به روش خود انجام دهند.

پروژه آنها را بعد از رفتن به رختخواب تعمیر نکنید. روز بعد وقتی به مدرسه می‌روند و بعد از اینکه آن را به کلاس می‌آورند می‌افتد، می‌توانند تمام تلاش خود را برای تعمیر سازه به تنهایی انجام دهند. شما در طول مسیر راهنمایی کردید و آنها نپذیرفتند.

راه خود را برای جلوگیری از شکست آنها مجبور نکنید. به آنها اجازه دهید در این زمینه شکست بخورند، زیرا آنها باید تجربه کنند که شکست چگونه است و چگونه بهبود یابند. آیا فرزند شما از هم می پاشد، می شکند و گریه می کند یا قطعات را برمی دارد و تا جایی که می تواند سریع و موثر برج را تعمیر می کند؟ می‌توانید با پرسیدن «اگر برج وقتی وارد مدرسه می‌شوید واژگون شود، چگونه می‌توانید آن را تعمیر کنید؟» کمک کنید.

شما این کار را برای آنها انجام نمی دهید. شما به آنها کمک می کنید تا قبل از وقوع شکست احتمالی، از نظر ذهنی آماده شوند. مواردی وجود خواهد داشت که می توانید به آنها کمک کنید تا راه حل های مشکل را حل کنند. این همیشه بهتر از این است که برای نجات آنها وارد شوید.

روزی شما برای نجات و کمک به فرزندتان نخواهید بود. شما می خواهید به آنها کمک کنید تا مهارت هایی مانند انعطاف پذیری را در آنها تلقین کنید، تا زمانی که با شکست مواجه می شوند بتوانند به خودشان کمک کنند.نکات گوشی هوشمند





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: